Att införskaffa presenter

Jag fick en fin present idag. Hulda Hustrun hade införskaffat en Elfsborgshalsduk till mig. Så nu kan jag klä mig vädrigt på matcherna. Jag har pratat om att köpa en sån där halsvärmare länge nu. Men det har liksom inte blivit av bara. Kan vara min snålhet som satt krokben för det där. Jag är ju inne i en snål period för tillfället. Men det är Hulda Hustrun i ett nötskal. Hon brukar överraska mig med små poresenter ibland. Och då är det alltid saker jag verkligen vill ha. Själv håller jag mig till blommor. Att ge bort alltså. För jag är hopplös på det där. Det var ju jag som en jul gav min dåvarande flickvän en brandvarnare i julklapp. Jag tyckte det var jättesnällt och skulle visa på hur mycklet jag höll av henne. Det tyckte inte hon, även om hon höll masken vid tillfället. Som hon sade några år senare "så djävla charmlöst". Jo, så ni ser varför jag ytterst sällan försöker mig på konststycket med att ge bort presenter. Det blir sällan rätt. När det gäller julklappar vet jag ju personer som är färdiga med inköpen redan i september. Själv brukar jag börja med att köpa dem runt den 23/12. Tidigast.

Men som sagt, Hulda Hustrun är en mästare på det där med presenter. Det är därför jag brukar ha med mig henne när jag ska köpa presenter. Ja, inte när jag köper till henne då. Fast å andra sidan, i julas så köpte hon faktiskt själv ett halsband som hon ville ha, som en julklapp från mig. Men jag var ju i alla fall med när hon köpte det.

Nä, jag håller mig till blommor jag. Bäst så.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback