Bekymmer, bekymmer, bekymmer

Man kan tycka att en mopedmotor borde vara en enkel sak att förstå sig på. Det kan ju inte vara så mycket pryttlar. Men det är det. Idag hittade jag en lös slang. En slang som bara hängde, lite för sig själv helt utan att se ut att passa någonstans. Alltså, ena änden satt ju fat. Men den andra änden var lös och ledig. Knepigt. Men moppen går lika bra för det. Man kan ju bara undra lite över vad den där slangen är till för. Nån funktion måste den ju ha. Eller? Bensinkransgrejsen, alltså den som man vrider på för att motorn skall få lite bensin, det är synnerligen viktigt att den får det har jag hört, har ramlat loss. Så nu vet jag inte riktigt om mopende körs på on läget eller reserv läget. Det vore ju opraktiskt om man redan körde slut på reserven redan från börja liksom.

Tänk att detta skulle bli så knepigt. Det trodde då rakt inte jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback