En god väns förfall och återuppståndelse

Såg i lokalblaskan att en gammal skolkompis har gift sig. Ett tag snurrade det rykten om att han var död men det visade sig ju vara fel. Men han har levt hårt vad jag hört. Alkohol och allehanda droger. Jag vet att han en gång åkte på så mycket stryk att han fick hjärtstillestånd. Det var när han bodde i min moders trappuppgång. Det var blod i hela trappan. Jag träffade honom efter någon månad och det var då han berättade om hur det gått till. Sen träffade jag honom nått år senare. Han hade varit och köpt öl i affären och ville jag skulle komma upp till honom och dricka en pilsner eller två. Jag slingrade mig eftersom han såg ut att vara stenad, hög, påverkad så till den milda grad att pupillerna var som små knappnålshuvuden och han krafsade sig oupphörligt på halsen där man såg en rad med gamla rivmärken. Han luktade fimp och gammal urin. Vi lovade varandra att höras av snart. Det var väl en 5 år sedan vid detta laget. Nu har han alltså gift sig. Och bytt efternamn på köpet. Jag hoppas verkligen för hans skull att han lämnat det gamla destruktiva livet bakom sig tillsammans med efternamnet.

Fasen vilken tur man har när man tänker efter. Jösses.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback