En vettig sysselsättning

Jag borde skaffa mig en hobbie. Sådär som andra har. Snida träskålar, forska om Peter Jönnson från trakten av Mora, åka motorcykel eller kanske samla på ölettiketter. Jag gör ingenting om dagarna. Jag sitter vid datorn från jag går upp till sena kvällen. Och så läser jag. Det är vad jag gör. Enda som hänt är att min bak blivit både platt och bred och att jag skriver hyggligt snabbt på tangentbordet. I övrigt, intet. jag borde ta mig i kragen. Skaffa ett liv. Upptäcka nya länder, varför inte resa till Nepal och klättra i berg, eller vad man nu gör där. Eller läsa mig Ryska. Man borde fylla sin dag med nått. Som att lära barnen etik och moral. Men jag bara skäller vid enstaka gånger när de hänger i takkronorna. Nu har vi ju inga takkronor men vi har lampor i alla fall.

Kanske skulle jag utbilda mig. Bli licenciat i forneuropeiska gråstenar. Gå en vett och ettikett kurs. Börja träna. Nä, där gick jag för långt. Inte träna. Det får andra göra. Men nått borde jag ta mig till.

Kanske i morgon. Nu sitter jag rätt bra här. Hulda Hustrun står i köket och steker kött, katterna ligger och sover draperade på sofforna och jag lever i den bästa av världar. Varför ändra på det? Eller?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback