För stor bh

Det bråkas om bh här i hemmet. Ett för mig helt surrealistiskt bråk där Hulda Hustrun är ivirg förespråkare för att äldsta dotterns bh är för liten och dottern har intagit precis motsatt åsikt. De höjer rösterna, diskussionen böljar fram och tillbaka. Jag står efter förfrågan på Hulda Hustruns sida. Man är ju inte dum, jag vet ju vem det är som har pengar av de två. Dotterns pojkvän föröker förtvivlat svara rätt, men hur han än går så vet vi ju alla att han förlorar på det. Alltså försöker han komma undan genom att påpeka att han int har en aning om hur det skall  se ut. Där skulle ju jag kunna flika in att jag nog tror att just den unge herrn är en av dem som bäst kan bedöma läget, men jag håller tyst. Man vill ju inte försvaga patriakatet mer än vad det redan är.

Vad allt skall man inte vara med om i en familj?

Kommentarer
Postat av: M

Haha.

2006-08-12 @ 13:53:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback