Förkylning på gång?

Är det aningen av en förkylning jag känner? Lite rasp i halsen, lite skallebank, lite allmän håglöshet. Kan så vara. Det vore ju inget under om jag som brukar lyckas med att få varenda smitta som överhuvudtaget förekommer runt mig skulle gå och bli sjuk nu när Hulda Hustrun och äldsta dottern snorar runt här hemma. Jag brukar få en rejäl förkylning eller ännu värre om året. Mitt immunförsvar är väl som en gammal 90-årings verkar det som. Det har gått så långt att jag nästan trivsmed att vara sjuk. Det låter snurrigt jag vet. Men det finns fördelar. Man kan ligga i sängen hela dagen utan att någon ifrågasätter ens motiv med detta. Sömnen brukar det inte vara något problem med utan man sover djupt och ofta. Folk tycker synd om en. Fast om man blir alldeles för sjuk, säg att man åker på en lunginflammation, är det ju inget roligt. Det skall var sådär lite lagom. I somras åkte jag på en dunderförkylning med feber runt 40 grader. Det var inte så skoj. Jag låg nere i stugan och flämtade efter luft. Hua. Så vill jag dår rakt inte ha det.

Nä, det är nog bäst att hålla sig frisk. För om jag blir sjuk nu så är jag ju inte ensam om det. Och då missar man fördelarna med det. Det är svårt att begära sympati från någon som snorar lika mycket som en själv. Och så får man inte har sängen för sig själv heller. Nä, jag skippar nog den där förkylningen. Jag har annat att göra. Röka till exempel.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback