Hårsnoddars hemliga liv.

Det ligger hårsnoddar precis överallt. På varje öppen ytan frodas det minst en hårsnodd. Nu upptäckte jag ett styck blått dito precis framför mig på skrivbordet. Jag har ett mycket klart minne av att jag bara som igår samlade ihop ett antal, bland annat från detta skrivbordet, och bar in dem på toaletten. Nu är det tillbaka. Hur fan går det till? Kan de flyga? Har de små osynliga ben som bär dem runt i lägenheten? Visserligen innehar vi tre honor i familjen och då räknar jag inte de två katterna av honkön. Men kan det förklara den enorma förekomsten av hårsnoddar? Är det ens matematiskt möjligt att så många hårsnoddar ligger omkringslängda i lägenheten samtidigt som några av dem faktiskt kommer till sin naturliga användning som stöd åt diverse frisyrer av varierande slag? Jag har ingen förklaring. Min lott är blott att samla ihop dem, gång på gång och lägga in dem i badrumsskåpet.

Men lit etrött på dem, det är jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback