Min stolta dotter

Min högt ärade dotter fyller tonåring idag. Hon verkar nöjd med det hela. Jag är mer tveksam. Vart tog min lilla tjej vägen. Vart kom den unga kvinnan ifrån? När ändrade sig allt? Jag kommer ihåg när hon var nöjd med att sitta i soffan och titta på My little pony. Nu kan hon ägna timmar åt att prova olika sorters smink. Hon vill ha smycken i present och det hela har helt gått mig ur händerna. Det ger mig, mitt i all glädje över att se hur vacker och glad min lilla dotter är, lite ledsen. Ledsen för att jag inte passade på, då när hon var liten. För att jag alltid var så förbannat upptagen med annat. Jobba, vila mig, måla om rum, byta däck på bilen. Allt det där menlösa man så gärna fyller sin tid med. Men men, tiden går som den vill.

Nu gäller det att inte fylla nuet med en massa tomhet. Igen.

Kommentarer
Postat av: Pyssling

Man får glädjetårar när man läser detta ju :) Så gullit.
Det är något jag verkligen ska göra när jag får barn att ta mig tid mitt barn, märker att många ångrar det dem ej gjorde så samma misstag vill ej jag begå.

Det är bra att ni skriver om det , det får många att inse hur dem ska bättra när dem får sitt barn.

MVH Pyssling Läs&Kommentera gärna min blogg med, tack!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback