Mitt databeroende jag

Sitter och laddar upp. Jag har lovat mig själv och Hulda Hustrun att jag skall börja städa lägenheten senast 17.00. Nog bäst att jag gör så, sätter upp ett mål, för annars får jag inte ett smack utfört. jag blir sittande på min bekväma stol framför datorn och delar med mig av mitt totalt ointressanta liv och mina ännu mer ointressanta tankar och idéer. Ibland avviker jag från datorn på små utflykter, som att gå på toaletten elelr leka en stund med vår kattunge Smulan. Men mest sitter jag här och bara glor. Hulda Hustrun har väl uttryck att jag kanske skulle kunna vara lite mer sällskaplig. Så jag föröker väl. Ibland. En stund. Sen, helt plötsligt, hur det går till vet jag inte, så sitter jag framför burken igen. Det är som fördömt. När jag är nere i stugan så saknar jag inte datorn ett dugg. Det kan säkert gå veckor innan jag ens tänker på datorer. Men väl hemma i den bekväma lägenheten så finner jag mig snabbt sittandes på min allt mer växande bakdel och surfar mellan dagstidningar, kollar mail och trixar och donar med datorn.

Men som sagt. 17.00. Sen händer det saker. Senast.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback