Mitt höstiga jag

Det verkar allt mer som om hösten har kommit för att stanna. Allt är liksom grått ute. Och sen är det ju kallt också. Bara 15 grader. Brrr. När man vant sig vid temperaturer kring 30 grader så är ju detta rena istiden. Fast fammåt dagen bruker det ju än så länge lösa sig lite det där med värmen. Men regnar gör det titt som tätt. Jag kan inte säga att jag är glad över årstidsväxlingen. Jag har svårt för att ställa om när vi glider in i mörkets tid och det blir värre med åren. Nån gång frammåt oktober så brukar mörkret sänka sig över mig med. Men vi får väl se hur det går i år nu när jag har piller mot det där mörka otäcka.

Jaja, det är väl inte någon större idé att oroa sig för vad som komma skall. Än så länge är det augusti och en svag dift av sommaren finns kvar. Väl så.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback