Mitt minne, mediciner och dosetter

Så var det dags igen. Jag kan inte för mitt liv komma ihåg om jag tog mina morgonmediciner. Kanske har jag gjort det. Eller så har jag inte. Så länge jag delar läkemedlen i min dosett är det enkelt. Men så kommer den där dagen närjag inte orkar sitta och pilla med det där, det är så urbota tråkigt, så hamnar jag i denna här frågesoppan igen.

24242-107


Med tanke på att dosettdelning var en dagligt förekommande arbetsuppgift på den gamla tiden när jag jobbade som sjuksköterska så kan man kanske förstå varför jag tycker det är då förbannat tråkigt. Men det är så vansinnigt praktiskt. Man ser direkt om man glömt att ta sin medicin. Nu har jag inte den blekaste. Jaja, en glömd dos är en glömd dos som de säger. Man skall inte börja dona och fixa med det där och ta vad som kan vara en dubbel dos utan snällt vänta till i morgon och ta medicinen som jag skall, så. Och ja, jag ahr delat min dosett nu :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback