Ny tid, ny start

Det är helt klart höst i luften. Det där regnet som alla ylade om har kommit och det har kommit för att stanna verkar det som. Luften känns kall och klar. Det ser inte ut som höst än, inga löv på fallrepet eller så. Men luften har det där lilla skarpa nånstans i sig som gör att man vet. Att snart är det dags att ta fram höstkläderna, byta ut shortsen mot något annat, ha med sig jackan och slänga in flip flopsen långt in i garderoben. Kanske så långt in att man aldirg finner dem, för vem vet vad som är populärt nästa år?

Skolorna börjar snart. I övermorgon. Min äldsta son och Hulda Hustruns äldsta dotter börjar på gymnasiet, min dotter börjar på högstadiet, min yngsta son mellanstadiet, Hustruns yngsta son börjar i "nollan" och yngsta dottern börjar på de stora barnens avdelning på dagis. Nya människor, nya miljöer för allihopa. En ny start i livet.

Tja. Vad skall jag starta med då?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback