Pladder, tjatter, sönriga bilar och nikotinfritt snus. Bland annat.

Så har vi varit i stugan då och sett på eländet. Äldsta sonen kom ner på mopeden och började klippa gräset. Han klippte det värsta, det som syns från gången, sen tar vi resten på söndag. Själv så tog jag mig en lite avkopplande tur med mopeden. Jag träffade på svärfars fru på vägen och vi bytte några snabba ord. Sen åkte jag längs med Öresjö och bara njöt av att puttra omkring. Nu är vi alla hemma igen, jag sitter och dricker en kopp varm thé, så gott så.

Precis nyss bokade jag två biljetter till matchen IFK - Elfsborg på Gamla Ullevi på måndag. Det passar så bra för det är visst sista matchen överhuvudtaget på den gamla arenan, den skall rivas, och jag har aldigt varit där. Så det blir ju lite historiskt. Troligen åker vi till Göteborg rätt tidigt för vi vill nog hinna med IKEA först. Man måste ju passa på nu när vi har bil igen. Så länge den nu håller. För tillfället verkar det som om ACCn har lagt av. Den blåser, men någe kallt blir det inte. Tja, snart är det vinter så då spelar det mindre roll. Sen får vi väl se till nästa sommar om vi har råd att laga upp det där. Det skall visst vara ruskigt dyrt med allt som har med klimatanläggning att göra. MEn den tiden, den sorgen.

Nä, nu är det dags för ett bloss. På tal om det kan jag rapportera att jag köpte en dosa nikotinfritt snus och idén är itne alls dåligt. Jag som lägger in prillor med automatik, utan att tänka liksom, kan ju dra ner på det för hjärtat så farliga nikotinet. För allt för många av mina prillor är helt onödiga. Men det känns konstigt utan nått under läppen. Jag har svårt att somna till exempel utan att ha inne en prilla. Det kan ju mycket väl vara en anledning till att jag sover så illa. Men med de nikotinfria så har jag nått där under överläppen, och slipper alla eländiga biverkningar som blodtrycksförhöjning, snabb hjärtrytm, minskad potens och allt vad det är. Så varvar jag med riktiga prillor ibland.

Nä, vad jag tjattra. Ett bloss var det ju.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback