Religioner och enkla svar.

Man kanske borde bli religiös. Det verkar vara så enkelt. Enkla svar och varje fråga har ett svar. Vilken religion man skall välja är ju en svår fråga förstås. De flesta religioner har ju sina nack och fördelar. Kanske ska nöja mig med vanlig hederlig protestantism? Det är ju tryggt. Och döpt är jag ju redan så där slipper man lite krångel. fast gudstjänsterna är ju så urbota tråkiga. Buddhism kanske vore något? Fast det verkar krångligt det där med att man inte får skada någon alls. Inte ens envisa getingar. Katolik? Tja, fast jag är inte så sugen på mer barn så det går väl bort. Nån snajsig sekt kansk?. Nä, det är nog att ta för stor risk. Helt plötsligt skall man ta kollektivt självmord och det är jag inte det minsta sugen på. Islam? Nä, de får så mycket skäll nu för tiden. Jude? Samma sak där. Hindu? Man fick ju många kollegor förstås. Finns ju några stycken liksom. Men nä, det där med heliga kor och vegetarianismen verkar kenpigt. Finns inte så mycket kvar då. Kanske borde man starta en ny, egen religion. En utan en massa bagage. Nä, det verkar jobbigt det där. Mycket att pyssla med sådär i början. Med att skriva böcker och så menar jag. Nä, jag får väl fortsätta vara hedning. Inga enkla svar men ett och annat får man ju. Och till skillnad mot många religioner så håller svaren för ett rent logiskt skärskådande.

Tja. vi får se vad det blir. En sak i sänder. Först ska jag dricka lite vatten. Bara en sån sak.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback