Skolliv

Våra barn är nervösa. Skolan börjar i morgon. De, barnen alltså, de vi har hemma, snurrar omkring som oroliga getingar och söker ro i allt från smågodis till dataspelande. Jag kan förstå deras oro. Det där med att börja skolan igen efter ett långt sommarlov kan ju vara lite pirrigt. Och äldsta dottern skall ju böjra gymnasiet, tillika så min äldsta son. Själv så sitter man som lugnet självt i mitten av alltihopa och tackar sin lyckliga stjärna att man har lagt det där bakom sig. Skolvärlden var väl aldirg riktigt mitt element förrän jag började läsa på Högskolan. Men då hade man ju en helt annan motivation.

Nä, jag föredrar att lära mig på egen hand. Autodidakt heter det viss när man lärt sig själv. Det harjag lärt mig, själv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback