Små gula flarn, ser jag på min himmel.

Det flyger en massa krafs i luften. Nej, jag tänker inte på getingar, humlor, flugor eller gråsparvar. Utan en massa små, tunna pryttlar som kommer från träden.Från björkarna tror jag, men vad vet jag? De ser ut som små insekter och bara det är ju nog för att jag sak rygga bakåt. Vi har fönstret i badrummet på glänt, med den följden att hela badkaret är översållat av de där små skruttarna. Om man inte visste bättre kunde man tro att ingen i familjen har badat eller duschat på flera år. Jag är av princip mot småskräp i luften. Luft skall vara klar, frisk och lungvänlig. Inte full med små skruttar. Naturen har ingen aning hur man vet hut. Den bara släpper ifrån sig massa saker, allt från gul pollen till likflugor. Nä, det är tur att man har en näsa full med hår som kan fånga upp den där skiten. Annars skulle man väl dö kvävningsdöden flera gånger om dagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback