Vad göra?

Nä, jag borde göra något vettigt av denna dagen. Den bara rinner på likt vatten i en fjällbäck. Jag har inte fått något vettigt gjort idag. Det måste väl finnan någon anledning till att jag fått denna dagen till låns. Kanske borde jag ta en promenad? För jobbigt. Skriva ett brev till någon jag inte hört av mit till på länge? Vet inte, torr inte det finns någon sån som vill ha ett brev av mig. Hulda Hustrun ringde och ville att jag skulle hämta henne på torget eftersom hon plockat ut ett stort paket. Men sen ringde hon lika fort och avblåste det hela eftersom hennes broder åkte förbi. Så jag blev sittande här. Jag känner att det finns något stort i mig idag. Jag borde vara iväg och utföra något stort och minnesvärt någonstans. Istället lägger jag mig och läser och somnar bums. Ska det vara såhär? Får man ens slänga bort en dag på detta viset? Det kanske är förbjudet? Snart kanske "tillvaropolisen" knackar på min dörr och arresterar mig för "passivt levande". Hua. Det vill jag ju inte.

Nä, dags att ta tag i den där kragen de talar om. Visserligen har jag en t-shirt på mig,men det finns ju en liten krage eller vad man skall kalla det på en sån med. Borde jag plocka iordning lite här hemma tro? Tja, kanske är det det denna dagen är till för. Fast, jag städade just senast igår. Men, å andra sidan har mycket hänt sedan dess. Bland annat två barn och tre katter. Jo, det får bli lite förstrött städande. Snart. Ska bara ta en kaffe till först. Och en ciggarett. Men sen så...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback