Vad skall jag göra?

Samma problem varje morgon. "Vad skall jag göra i dag då?" Jag vet, det är ett djäkla lyxproblem och jag borde tiga still. Men för sjutton. När man har en hel massa tid, tid att spendera som man själv önskar, så uppstår det ovilkorligen tidsvakuum då och då. Man har en massa tid utan innehåll liksom. Tid som bara försvinner upp i det blå. Så varje morgon så återkommer problemet. Hur ska jag fylla denna dagen med bästa möjliga innehåll? Hur vill jag känna mig när kvällen kommer och dagen är över? Skall jag bara lata mig idag, gå i morgonrock hela dagen och läsa böcker eller titta på filmer? Eller skall detta vara en energins dag? Ska jag sortera cd-skivorna i bokstavsordning, sätta in alla viktiga papper i pärmar, städa toaletten, fixa punkan på cykeln? Ska jag umgås med Min Vackra Kvinna så mycket jag bara kan eller är detta en dag då vi skall ge varandra så mycket frihet som möjligt? Det finns miljarder frågor kring en sån enkel fråga som "vad ska jag göra idag?"

Jojo, det är inte lätt att vara människa.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback