Kissa rakt

Min Hulda Hustru har lämnat fönstret inne på badrummet öppet. Säkert av medkänsla och omtanke om mig så att jag slipper gå in i ett badrum fullt av varm ånga efter min vackra frus duch. Men. Det var för flera timmar sedan. Det är kallt ute. Mycket kallt. Det är januari, alltså betyder kallt faktiskt kallt, inte kyligt eller friskt. Utan jättekallt.

Jag önskar att kvinnor kunde förstå sambandet mellan hur kallt det är på toaletten och hur mycket en man träffar rätt när han kissar. Om det är riktigt kallt, som på vår toalett, finns ju inget att sikta med. Själva munstycket har ju gått o gömt sig någonstans djupt inne där det är varmt och gosigt. Så, man kissar liksom lite på känn. Mycket lätt att en sådan sak blir lite, ska vi säga, fellevererad. Och även om man sätter sig ner så kan det gå fel. För då är siktet inställt på "rakt fram" alltså, inte nedåt, där vattnet porlar så vackert, utan, precis det, rakt fram.

Fan vore bättre att sitta kvar i tv-soffan. Då bleve man ju lite varm om gumpen, en stund i alla fall.

Ännu bättre vore golvvärme. Då skulle siktet kanske fungera till 100%. Kanske.

Kommentarer
Postat av: Knatte

Så sant! På något konstigt sätt så måste det vara en kvinnosak, det där med fönstret öppet. Det är samma historia hos mig..


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback