Snett o sånt

Ok. Lägger märke till att de flesta av våra tavlor hänger snett. Kan för mitt liv inte förstå varför. För jag är säker på att när vi hängde upp dem, hängde vi dem rakt. Nu är de sneda. Inte mycket. Men lite, lite. Som om det vart en liten försiktig, försynt jordbävning precis rakt under vårt hus. Men jag har inte märkt av något skalv. Likt förbannat är tavlorna sneda.

Lurar på om någon har varit inne i lägenheten och skojat med oss. Pillat lite på varje tavla så att den blev lite, ytterst lite, sned. För det är så lite som behövs för att lämna rummets väggar i det skick de nu befinner sig i. Med en rad olika tavlor sneda.

Sånt kan driva mig till vansinne. I morgon är det jag som tar fram vattenpasset och går tavelsyn här i huset.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback