Sömnlös o sånt

Det är ute. Lika bra att erkänna. Jag har officiellt vänt på dygnet. Så som man gjorde nrä man var 20 år och hade några dagar ledigt. Allt är bakofram. Här sitter jag, mitt i natten, och försöker bli lite trött. Inte mycket, det räcker med så lite. En liten gäspning, ett tungt ögonlock. Kanske en liten tanke på att gå o lägga sig, såhär i tidningsbudetets timme. Men inte.

Jag kan möjligen trycka fram en halvinspirerad gäspning om jag anstränger mig. Det är allt. O jag vet hur det kommer bli. Jag somnar nån gång vid 7 tiden på morgonen, min Hulda Hustru, som är allt för snäll, låter mig sova tills jag vaknar vid 14.00 tiden. Sen rullar det på med pigga och alerta ögon i morgon kväll.

Nä, detta frå jag bryta med ett st. sömntablett i morgon kväll. Det borde göra susen. För nu vore det snarare en katastrof att söka rädda vad som räddas kan av denna nattens sömn med farmaka. Då sov jag väl till 19 tiden i morgon. O det vore ju inte en förbättring av läget precis.

Så tokigt det kan bli.

Kommentarer
Postat av: Christina

Somnade du?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback