Åska

Ok. Det har åskat. Så inihelve*e. Man hörde hur blixten frasade till samtidigt som det smällde värre än den allra värsta filmeffekten. Min stackars Hulda Hustru hade gett sig ut på en promenad men blev sittande under partytältet i stugan eftersom hon inte hade med sig nycklarna till stugan. Jag är inte det minsta avundsjuk. Till slut vågade jag mig ut och kunde hämta henne med bilen. Hua vilket åskväder. Men nu är luften klar och sval så det var ju inte helt fel.

Jag kan tänka mig att åskan har ställt till en hel i "skog och mark" som det heter. I lokalblaskan kan man läsa att vädret i Borås mitt på dagen skulle vara "klart till halvklart med goda solchanser". Bara en sån sak. Nä, det luktar eftermiddag i soffan med en god bok. Till kvällen kanske det bli rminigolf med familjen. Under förutsättning att det inte regnar så klart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback