Att skjuta upp

Funderar på att rycka upp mig. Här går jag och lägger dag efter dag utan att göra ett endaste lilla jota. Visst, jag utför de mest basala saker. Som att andas själv. Äta. Gå på toaletten. Men resten av tiden försvinner i ett enda stort "intet" Inget får jag gjort. Jag planerar en hel massa, jo då det gör jag. Jag har pratat om att byta tändstift på bilen i några dagar nu. Jag har talat om för familjen att jag minsann tänker tvätta bilen. Detta har jag sagt sedan i Mars. Jag när vilda planer på att sortera cd-skivorna. Vissa dagar vaknar jag i den fasta förvissningen om att detta skall bli den dagen då jag spikar upp den där tavlan som står på golvet i ett hörn. Av detta blir det endast ett stort "NOT" av det hela.

Man borde rycka upp sig. Raka sig, borsta håret. Göra något. Bara nått, vad som helst. Men tillslut brukar det hela sluta med att jag ligger i sängen på kvällen och väntar på John Blund, utan att fått nått gjort förutom att jag druckit en radda koppar kaffe och rökt oräkneliga antal ciggaretter.

Man borde. Äh, jag tar det i morgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback