Höstblues på sommaren

Kom på att det snart är augusti. En månad kvar på sommaren. Snart har 2/3 av sommaren gått. Försvunnit. Poff, väck. Vart tar den vägen, all den där tiden man har? Nyss var det mars och våren var på gång, nu är det alldeles strax september. Och jag som avskyr september. Och oktober, november, ja hela vägen till mars igen. Kallt, mörkt, ruggigt. Jo, jag vet, man skall inte ta ut något i förskott, man skall leva i nuet. Och det är väl vad jag gör mesta delen av tiden. Men ibland, som nu, glimmar det till och jag får höstångest mitt i ljusaste sommaren. Nä, lika bra att släppa det där. Än så länge så är det varma vindar som gäller och regnet gör endast korta gästframträdanden. Strandens sand är soluppvärmd och gräsmattan bjuder in till en liten lässtund bland humlor och skuttande katter.

Bäst att inte tänka längre fram än så.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback