Snön faller?

Man får lätt dåligt samvete när man sitter inomhus när solen skiner utanför de nerdragna persiennerna. Man borde ju vara ute. Ägna sig åt kraftfulla bollsporter, simma, hoppa och skutta i solen. Istället sitter jag inomhus och dricker kaffe. Den enda solen jag ser är den som lyser på balkongen när jag är ute för att röka. Nu vet jag ju att sol är farligt nu för tiden. Man ska smörja in sig i diverse krämer, bära fånig hatt och hålla sig till skuggan. Men likt förbannat skall man inte sitta inomhus och kura som vore det november. Det är inte korrekt beteende på sommaren. Det är inte försvarbart. Ändå är det precis vad jag gör. Bara för att jag kan liksom. Men jag kommer nog ångra mig när vintervindarna viner kring knuten och snön faller som stora, vita, dasslock från den decembersvarta himmlen.

Men det är då det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback