Sol vs regn

Ojojoj vad kallt det är ute. Bara 23 grader. Känns som rena vintern nu när man vant sig vid de där 30 graderna som har varit legio de senaste månaderna. I tidnignen kan man läsa att nu blir det minsann andra bullar, här skall det regnas dag ut och dag in. fast jag tar det där med en nypa salt. Det har utlovats regn i allt för många veckor för att jag skall ta dessa löften på fullaste allvar. Men jag måste erkänna att det inte riktigt är regniga dagar jag suktar efter. Sommaren är så förbaskat kort här i vårt vackra land att jag tycker att det gott kan vara sol under de tre månader när det kan förväntas vara varmt och soligt. Regn, kallt och mörker får vi väl nog av de övriga 9 månaderna? Men det blir som det blir. Inte mycket att göra åt det hela. Men som sagt, jag önskar mig allt några dagar till på gräsmattan i stugan med en god bok och en flaska mineralvatten bredvid mig. Det blir inte riktigt samma sak i strilande regn. Visserligen, det kan vara mysigt med smattrande regn mot fönsterrutorna, men mysighetsfaktorn slås lätt ut av den instängda känsla man får av ett störtregn. Man blir ju liksom förvisad till att vistas inomhus och endast inomhus.

Nä, mer sol tack.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback