till himelska toner

Musik. Säger bara musik. Jag vet ingen kraft förutom kärleken som är så stark och kan förändra så mycket. Om man känner sig "down and out" så kan det räcka med att lyssna på musik för att helt och hållet vända på humöret och man kan gå från botten på toppen på bara nån minut. Jag vet inte hur många gånger Sinatra, Presley, Williams, Cash, Kent, Rage of the machine, Strauss elelr nån av de millioner glada musikanter som finns i vår värld, har räddat min dag, kväll eller natt. Musiken har under vissa perioder styrt hur jag utryckt mig, klätt mig, tänkt, sett ut. Utan musik skulle jag nog inte kunna komma många meter på livets väg. Det är helt klart konstigt hur mycket en rytm, en melodislinga, en textrad kan styra in mina tankar, känslor och min ande på andra, bättre,vägar. Nog är det knepigt?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback