Sjukdom, regn och katters liv.

Det där med att vara sjuk är inget vidare. När man dessutom fått nån sommarförkylningsvarian som inte kan bestämma sig bli man ännu mer irriterad. Ena stunden tror man att man är på g att friskna till, nästa stund så mår man skit och pannkaka. Både jag och Hulda Hustrun ligger mestadels utslagna framför tvn eller på sängen, flämtandes efter luft och hukandes i skallebanksstormarna. Och ute faller regnet. Tätt och vått. I går var jag tvungen att ta mig ut för att åka ner till stugan för att titta till katterna. Vår ena katt, Lancelot kom fram direkt. Han låg på en stol i stugan och myste. Den andra katten, Chips var puts väck. När jag ropade på henne iträdgården sprang Lancie ut och rusade omkring i trädgården som om han letade han också. Tillslut kom Chips knatande in genom grinden. Våt och lite ynklig med på ett rätt bra humör. Vart hon vart vet ingen. Jag fyllde på i deras skålar och åkte hem igen. Under den tiden jag var i stugan föll det mer regn än vad Moses skådade på en vecka. Det var inte helt fel att komma hem till den varma goa lägenheten. Fast jag hade nog helst stannat kvar i stugan, liggandes nerbäddad på sängen och med katterna spinnandes bredvid mig. Fast eftersom Hulda Hustrun var hemma så gick ju inte detta då jag skulle drabbats av akut längtan efter ett litet tag. Jaja, vi hinner väl vara mer istugan. Sommaren har ju bara börjat :-)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback