Sova i egen säng

Första natten hemma på 5 veckor. Det är alltså så här rockstjärnorna har det när de kommer hem från turné. Fast de ligger nog inte inträngda i ett hörn med en Huld Hustru och ett stycke 4 årigt barn vid sin sida. Eller, förresten, vad vet jag om hur rockstjärnor har det. Men jag vet att jag låg uppträngd i ett hörn av den bäddsoffa jag sov i. För våran säng är ju fortfarande full med pryttlar som skall ner till källaren eller till stugan. Men visst är det gott att sova hemma. fast jag vet inte. Så fort man är hemma bland alla bekvämligheter så pockar dumheten på. Dumhet i form av tv, dator, nattamål. Nere i stugan finns bara kanal 1, ingen dator överhuvudtaget och endast knäckebröd att äta på natten.

Fasen, tror jag åker ner dit igen. Fast det klart. Det är gott att ha duch och bad inomhus. Och varmt vatten. Och toalett. Men ändå. Lugnet i stugan är helt klart oöverträffat. Får lura på detta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback