Eftertankens kranka blekhet

Ok, som vanligt är det lätt att vara efterklok. Det är faktiskt något jag är riktigt duktig på. Jag tycks alltid bli lite klokare efter saker har hänt än under tiden de händer. Flera gånger har jag tagit otroligt korkade beslut som jag såklart har ångrat bittert. Men jag brukar alltid veta hur jag skulle gjort istället. Efter. Före. Typ.

Det jag idag ångrar (bland mycket annat) är att jag gav upp igår kväll och gick och lade mig att sova när resten av familjen satt uppe och spelade kort. De hade så trevligt så och saknade inte mig det minsta. Nu på morgonen hejjar alla så glatt påvarandra och det enda de kan prata om är hur förbannat trevligt det var i går kväll.  Allt medan jag låg och susade i sängen satt de uppe och umgicks så trevligt över generationsgränserna. Ja ja. Nästa gång skall jag hålla mig vaken och uppe.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback