Frisinnad och dynamisk? Inte jag.

Jag föröker bli en bättre människa. I detta ingår nu ett nytt projekt som jag kallar "operation firefox". Det hela går ut på att jag skall byta webläsare. En baggis kanske ni tycker. Icke. En gång i forntiden använde jag Netscape. Sedan bytte jag över till Explorer. Även då var det en kamp. Man måste lära om en hel del grejor. Sen har jag en innbyggd aversion mot förändring. Jag är inte för inte oxe. Så det hela blir till en liten kamp. Nå, varför då ändra om jag är så vansinnigt nöjd? Jo, nöjd är jag ju inte. Explorern har blivit tung och seg. Och vart jag än vänder mig finner jag människor som predikar Firefoxens fördelar. Di unga i hemmet använder redan firefoxen sedan ett bra tag sedan. Det är bara gamlingarna, jag och Hulda Hustrun, som sitter med vår gamle vän Explorern.

Jag märker ju att Firefoxen (vilket jäkla namn, vem kom på det tro?) är bra mycket snabbare. Och kanske kan jag lära mig uppskatta fördelarna med fliksystemet. Men som sagt. Jag ändrar mig sällan och oftast motvilligt. Får vi se hur detta går. kanske blir jag den enda nu levande människa som fortfaraden använder Explorern. Kanske blir jag belönad av Herr Bill Grind och får en utmärkelse. Eller så blir det inget alls av detta projekt. Vi får se. Men det är ju roligt för mig att ha något att sysselsätta mig med. Även om det bara är att byta weblbäsare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback