Fulla diskar

Fattar inte hur det går till. Finns det små tomtar i lägenheten som nattetid fyller våra hårddiskar med filer upp över öronen. För det spelar ingen roll hur många extra diskar vi köper, de blir fulla på ett kick. Jag umgås ibland med tanken på att bränna över lite på dvd-skivor, men det är ju ett så evigt uppdrag. Så ofantligt dundertråkigt. Så otroligt trist att jag ryser vid blotta tanken. Så jag går igenom saker på hårddiskarna fil för fil. Och jag kommer fram till att det inte finns ens en liten kb att slänga. Allt är superduper viktigt.

Jag ber min äldsta son kolla igenom en av våra externa hårddiskar för att se om det finns något att frigöra där. Men enligt honom så behövs varenda mg av de sammanlagt 250 G som disken består av. Själv har jag fyllt en disk på 160 G med välbehövliga saker som alla våra fotografier, inget att slänga där alltså, våra hemvideos. Inget att slänga. Brev och övrig korrespondens. Inget att slänga. Allt är viktigt.

Fasen jag kommer ihåg när jag köpte en hårddisk för en tusenlapp. Disken var på ofantliga 250 mb. Så otroligt mycket plats. Men det var då det. Nu är 250 mb ingenting alls. Som en piss i Mississippi ungefär.

Ja, jag får fortsätta leta plats. Fil efter fil.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback