Perkulator och espresso

En polare har köpt sig en perkulator. Enligt min enkla bedömning den av kaffe kokare som brygger det godaste kaffet. Fasen vad avundsjuk jag blev. I vårt hem finns det inte plats ens för en liten miniperkulator eftersom min Hulda HUstru tycker att kaffet blir för varm när man kokar med en sådan.

Men jag får väl våldgästa min polares hem och tilltvinga mig perkulatorkaffe. Jag köpte en espressobryggare för ett år sedan eller nått sånt. Men den har min vackra Kvinna ställt uppe i ett köksskåp, så den orkar ingen ta ner om man bara är sådär lite småsugen på en espresso. Man måste vara jättesugen på kaffe för att orka. Så, det blir oftast vanligt bryggkaffe.

Jaja, man kan inte altid får som man vill. Fan, oftast får man ju aldrig som man vill överhuvudtaget..



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback