Samband

Kattern har ett härligt liv i stugan. Dagarna ägnas åt att sova i vår säng eller uppslängda på nån stol. Kvällar och nätter leks det lejon eller tiger i trädgården. Helt obegripliga rusningar, fram och tillbaka över gräsmattan. Eller att ligga på span i en buske för att försöka fånga nån stackars vilsekommen sparv. Honkatten har hittat en stege som hon kan använda för att komma upp på taket. Vad hon gör där uppe är för mig obegripligt. Kanske leker hon helikopter? Ligga och smaska gräs är en annan favoritsysselsättning. Livet ser rätt ok ut för katterna. Äta, leka, jaga, sova.

Nästan så att jag blir avundsjuk när jag kommer på att ena skillnaden mellan mig och katterna är att de har päls. Otroligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback