Att hänge sig åt intet

JAg gjorde ett halvhjärtat försök att komma igång. Jag tömde kattlådorna men sen rann det hela av mig. Finns millioner saker att göra men jag lyckas inte uppbåda någon entusiasm för ens den allra minsta pyttesak. Ute yr snön lite vykortsvackert men jag har inte bestämt mig än om jag tycker om det eller inte. Nä, nu får jag rycka upp mig. Det vore kul att kunna presentera några förbättringar i vårt hem när rHulda Hustrun återkommer från badhuset.  Som att tidningarna som ligger utspridda över soffbordet vore slängda eller snyggt uppradade på tidningsstället som hänger på väggen. Eller att diskmaskinen vore tömd. Eller, ja egentligen vad som helst bara något hade hänt med vår än så länge ruggiga lya.

Men kattlådorna är ju tömda. Alltid något. Så nu får jag ta en sak i taget, en efter en så kanske jag får lite mer gjort. Ska bara röka först. Och dricka lite kaffe. Och så ska jag bara kolla lite snabbt på vad som händer på tv. Och så måste jag ju pinka. Men sen. Då minsann. Då ska Hulda Hustrun få se på bullar. Jajamen. Alldeles strax. Snart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback