Ännu en måndag, ännu en vecka

I dag är en sån där dag när jag inte riktigt vet hur jag ska förhålla mig till livet. Spänd och eländig redan när jag knatade upp ur sängen. Och så regnar det ute. Och inget kul på tv. Hulda Hustrun har åkt till badhuset för att simma lite. Jag valde att stanna hemma denna gången eftersom jag inte riktigt har koll på hur jag mår. Ångesten lurar strax under ytan och jag bara orkar inte konfrontera den idag.

Fast det kunde ju vara värre. Man kunde vara brevbärare till exempel. När jag tittar ut genom de regnvåta fönstren ser jag vår stackars brevbärare åka omkring på sin moped. Port efter port. Dörr efter dörr. I spöregnet. Det ser för ledsamt ut. Nä, då har jag det bättre framför datorn med en kopp rykande thé. Lite mysigt med regnet är det. Om man sitter inomhus och tittar ut det vill säga. Ett stilla smatter på fönstret, Sinatra i högtalarna och en katt som slingrar sig runt mina fötter. Kanske är det en rätt ok dag i alla fall. I vilket fall som helst så får jag försöka göra mitt bästa för att den skall vara bra.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback