Att släcka en cigg

Varför är en del ciggarettet så förbaskat svåra att fimpa. De bara ryker på oavsett vad man gör. Nu pratar jag om halvrökta cigg. Sådana som man sparar till senare.Vanligtvis så fimpar man pinnen och lägger på något smart ställe. Men så dyker de där svårsläckta upp. Man fimpar och fimpar, men de glöder för fullt hur man än gör. Häromdagen hade jag lagt en cigg på ciggpaketet och gått och lagt mig för att sova. När jag vaknade på morgonen fann jag en askpelare och ett filter på paketet. Ciggeländet hade inte varit släckt när jag gick därifrån utan legat och pyrt. Man kan ju hoppa ur byxorna för mindre.

Nyssens var det en såndär cigg som vara vägrade slockna. Jag drog spetsen fram och tillbaka på fimpburken men det rök hela tiden fårn något ställer på ciggen. Livsfarligt. Till slut gav jag upp och slängde rökverket i burken. Då slocknade eländet. Men det var bra mycket kvar på ciggaretten. Slöseri med pengar. Eller snarare ännu mer slöseri med pengar. Det är ju inte så ekonomiskt att röka precis.

Nä, det är dags att gå över till snus igen. Lite billigare och så slipper man åtminstonne lungcancerisken.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback