Förvantan och ångest. Samtidigt

Så har uppvarvandet börjat. Försöker slappna av men det går sådär. Oroligt för att det ska bli för mycket i kväll. Att ångesten ska hoppa upp lika överraskande som en kanin ur en trollkarls hatt och förstöra hela kvällen för både mig och min Hulda Hustru. Önskar att man hade haft någon livlina. Typ kunna teletrasportera mig hem till lägenheten om det blir för jobbigt. Bara en liten stund. Men sådana livlinor tillhandahåller inte livet. Man kunde ju önskat sig att man hade några piller att ta till. Men några vidbehovs mediciner har jag inte. Bara de gamla hederliga som förresten är många nog som de är.

Äh, jag får väl blunda och låtsas att jag är hemma framför tvn. Det kanske funkar. Ungefär som en del flygrädda gör när de leker att de sitter på ett tåg istället för en milllion meter upp i luften. Tror det börjar bli dags för det där varma badet. Så kanske jag kan slappna av lite. Det blir såhär de dagar jag skall ta mig ut i verkligheten. Hela dagen går åt till att förbereda mig. Man kan tro att jag ska klättra upp på ett berg eller åka raket ut till rymden. Men jag ska bara på cabaret. Och i vilket fall som helst så går det ju över. Som sagt, jag måste erbjuda min Vackra Kvinna ett liv utanför hemmet med. Tja. Vi får se vart det landar.

Det är ju liksom bara att hänga med.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback