Hemhjälp sökes.

oupps. Jag som bara skulle lägga mig och vila ögonen en stund. Somnade som om jag fått något riktigt hårt i skallen. Så sprang en och en halv timma bara sin väg. Nu får jag liksom börja om från början igen, med att vakna upp alltså. Som om det inte räcker med en morogn per dag. Tidningarna är fulla av artiklar om svart hemhjälp, fusk med tv-avgiften och allt vad det är. Att de bara orkar. Jag brydde mig i några minuter, men det känns så... överarbetat liksom. Att människor på högerkanten har en lite nonchalant, för att inte säga nedlåtande, hållning till skatter och avgifter är väl knappast någon nyhet.

Näsan kliar förresten fortfarande om nån undrar. Men det blir liksom inget mer av det. jag har inte bestämt mig än för om det är bra eller dåligt. Halsen harklar den med. Men inte mer än så. Det är nästan irriterade när förkylningen liksom bara hänger i luften och inte slår till. Man hukar sig och bara väntar på febern och skrällhostan men det blir bara lite kli av det.

Nä, det får nog bli lite badkarsliggande. Vi sköt upp badhusbesöket till i morgon så nån bastu blir det int eidag. Så lite varmt vatten på den onda ryggen kan ju inte vara så fel. Sen ska vi kanske till stugan för att röja upp inför vintern. Jobbigt sånt. Kanske borde man hyra en svart hemhjälp till det där. Sjuk och krasslig som man är. Nån glad polska som nöjer sig med 50 spänn i timman och plockar reda på ens tomma ölburkar, kalsonger och dessutom har en glad polsk make som kan röja i trädgården. Låter inte helt fel. Fast jag har aldrig fattat var man får tag på sådana människor. Det är ju inte så att man går till arbetsförmedlingen och anmäler att man har ett jobb ledigt. Kanske finns det någon speciell förbedling som jag har missat. Eller så kanske sådant löser sig på rotarymöten?

Nä, här kan jag int esitta och hänga. Badkaret var det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback