Mitt horoskop

Ok. Jag tror inte mycket på horoskop. Egentligen inte alls. I vårt hem är det Hulda Hustrun som står för den saken. Men jag kollade på skoj upp mig på Expressen där Heikki Vesa  (vem det nu är) har pysslat ihop lite horoskop. Döm om min förvåning när jag fann att nästan allt stämde på mig som tydligen är en Oxe.



"Sådan är du som Oxen
Du är stabil och flyttar ogärna. Du kan tycka om och få fin behållning av längre resor, fast egentligen finner du dem ganska så jobbiga och bäst är ändå att få vara hemma hos familjen. Att ha det gott och äga kapitalvaror är viktigt för dig, såväl föremål som vad gäller aktning och kärlek. Du älskar god mat och är en duktig kock, som tillreder måltiden så att den tilltalar både smaklökar och öga. Du reagerar på dofter och vackra kläder, musik och färger. Ja, allt av livets skönhet. Du äger sunt förnuft och löser dina arbetsuppgifter på ett mycket lätt sätt. Du är både praktisk och teoretisk och detta gör dig till en vinnare. Du är konservativ till din läggning och nästan omöjlig att få till att ändra uppfattning. Du kan lätt bli irriterad och får du då kritik så har du svårt att svälja den, som riktig, även om det är du som har haft fel. Du tycker om att ta det lugnt och vill gärna ha det mycket bekvämt runt om dig.
Dina bästa chanser
Din bästa färg bör vara blått och grönt. Din bästa sportgren bör vara schack, rodd, tennis och ledarskap. Din bästa metall bör vara koppar. Din bästa blomma bör vara vallmo och syren. Din bästa juvel bör vara diamant eller safir. Men även en smyckesten som karneol kan ge dig lycka. Ditt bästa träd bör vara äppel- eller körsbärsträdet."

Man kan ju inte gör annat än fundera. Men som sagt så dtämmer det skrämmande mycket. Och så djäkla svävande är det ju inte så att man kan finna förklaringen att var och en skulle kunna finna sig själv i varje horoskop. Knepigt. Finns säkert en bra förklaring till varför jag tycker det stämmer så bra. Men konstigt är det. När jag kollade upp hur jag och Hulda Hustrun som är tvilling skulle passa ihop så blev det knepigare. Jag kan för mitt liv inte förstå hur vi skulle ha ett gemensamt intresse i bilar. Och det där med fäger och stenar och träd verkar märkligt. Jag som inte ens vet vad en karneol är för något.

Tja, knepigt är det i alla fall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback