Piller, pullver, piller

Den där förkylninge jag har jäckar mig. Den bara ligger och bullbar liksom. Den vägrar bryta ut. Vet inte vad som är värst. Kanske borde jag vara tacksam. Men nog bli man lite låg när man har en infektion i kroppen. Inte helt lätt att vara på topp precis. Idag fick jag ett nyttläkemedel att hämta på apoteket. Det var en medicin mot de mykrypningarna jag får av en annan medicin. Nu är läkemeldesskåpet sprängfyllt. Varje dag tar jag 7 olika medikamenter. 33 piller om dagen, men då räknar jag med mina vitamintabletter. Inte så illa. Nästan så att man blir mätt på bara pillren. Så egentligen borde jag vara friskare än de flesta. Men nu har det alltså börjat med att jag får piller som skall vara mot andra pillers biverkningar. Vad kommer härnäst?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback