En ny underbar värld

Vi ska bygga en ny värld. En där alla har jobb. En där alla är friska och där allas plånböcker växer konstant. Förmögenhetsskatten skall bort så att de som har över en mille på kontot slipper betala den där 1,5% i skatt. Om du nu av någon anledning inte är frisk så skall du svältas så länge att du kommer på att du inte var sjuk alls utan bara lat. Om du inte får jobb så beror det på att du inte försöker, inte på att arbetsgivarna av idag ställer orimliga krav på sina arbetare. En bättre värld. En där vi alla lever tillsammans i frid och harmoni. För det är väl ungeför det som är lovat eller. Låter lite som en av de där bilderna på människor som Jehovas Vittnen har på sina tidskrifter.

Och jag, tja, jag får inte vara med. För jag är ju en av de där blodiglarna som suger ut systemet. En av de inbillningsjuka. Jo, jag har hört och sett argumenten bland annat på aftonbladets forum där det finns människor som på riktigt tycker att det är väl bara att rycka upp sig. Det skall löna sig att jobba. Klart som tusan det skall det. Men nu blir det ju inga stora pengar över för Janne Banan om han nu trodde det. Ungefär en 500 spänn mer i fickan per månad. Fast då skall det betalas högre trafiksförsökringsavgift. Vi får hoppas att det var värt det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback