Fusk med VAB

Aftonbladet: Föräldrafusket värre än väntat

Man blir så trött så trött. Inte för att det på något sätt förvånar mig. Med tanke på hur mycket vab som tas ut så borde landets barn vara otroligt sjuka otroligt ofta. Man kan nästan undra hur dagisen kan ha några barn överhuvudtaget. På den tiden jag var frisk och lekte chef blev man sällan förvånad när medarbetares barn blev sjuka, fram för allt på helger. Min efarenhet är tyvärr att det ofta är de som ryar om hårdare tag, att de minsann är trötta på att försörja invandrare, arbetslösa och så sådana som mig, sjuka som vabbar. Men att ta ut lite VAB är ju inte fusk. Det är ju bara att sköta sina kort väl. Tycker man. Man jobbar ju så mycket så dte kan man vara värd. För visst var barnet lite sjukt. Näsan rann om man kisar och tittar lite i ögonvrån.

Fusk är fusk. Inget annat. Det är inte bara Görans fel att statskassan blir skral.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback