Guillou och pladdriga bloggar

Aftonbladet: Guillou: Bloggar består av pladder?

Så nu har nyheten nått även A-bladet. Såg samma uttalande i någon annan tidning nyssens. Det verkar oneklinge som om Herr Guillou har lite svårt att orientera sig i nutiden. Ett ålderstecken måhända? Det verkar som om mannen tillhör dem som har svårt att tro på det som inte är tryckt på papper. Well, välkommen till den nya världen där var och en som är skrivkunnig får och kan utrycka sina tankar, ideer och åsikter på det puplika torg som vi kallar internet. Ideén är gammal. Redan de gamla Grekerna närde tanken på att var och en skulle kunna utycka sig. Visst varierar kvalitén. Jag skulle ju inte kalla mina egna taffliga försök för läsvärda. Men som dagbok för mig och mina vänner duger det. Och visst är det många som har svårt att verbalisera sina åsikter. Men det gör ju det hela ännu mer fantastiskt. Man behöver inte vara stadgad skribent med oändligt antal böcker bakom sig för att få chansen att säga vad man tycker.

Är det kanske privatskolebakgrunden med sina elitistiska normer som spökar hos författaren? Det låter onekligen lite som om Herrn har svårt att hänga med i sin tid.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback