Mitt morgonrockiga jag

Det är jag som är morgonrocksmannen. Eller, jag misstänker att det är så jag kallas på gården. Det skulle i alla fall inte förvåna mig eftersom jag vissa dager knatar omkring i morgonrock hela dagen och ibland tittar ut på balkongen för att röka. Sådär sitter jag på balkongen och blossar då och då under hela dagen. Folk som ser mig måste ju börja undra.

Det brukar alltid finnas sån där figurer som man kan döpa efter hur de ser ut, bär eller pysslar med. Här på min stadsdel finns det beige mannen, efter den beiga överrock han alltid bär. I huset jag bodde i förut fanns rockmannen aka putsmannen. Han bar även han en överrock i alla lägen och sen hade han en vana att alltid stå och putsa på sin bil, trappräcket eller vad som fanns omkring honom som kunde behöva putsas. Sen har vi baskermannen, ögonbrynstanten och peruktanten. Hakfamiljen, på grund av att hela familjen uppvisar Daltonliknande hakpartier. Tutte Kjell är legendarisk här i Borås. Han faller i ett lite eget fack. Det är hans moppe vi köpt. Bara en sådan sak. Vi har även haft damen som kallades för "katt****" alltså att man lade till katt före hennes namn eftersom hon hade så många katter.

Jag är alltså morgonrocksmannen. Inte så illa. Det finns säker nyfikna på gården som undrar nyfiket på vad tusan jag pysslar med som kan gå i morgonrock från tidiga morgon till sena kvällen. Tja, jag leker Hugh Heffner kanske. Eller så är det helt enkelt så enketl så att jag är så förbannat lat att jag inte kommer för mig att byta om. Döm själva. Men morgonrocksmannen. Det är jag det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback