Mitt slackande jag

Så var det kväll igen, helt plötsligt utan att jag fått vara med och bestämma något om det. Hrmph. Dags för kvällmedicinerna, tv-tittande och sedan sänggående. Som om jag inte har annat att göra. Viktiga saker. Betydande saker. Förändra världen. Utvidga universum. Ta reda på meningen med livet och styra livet med fast och varsam hand. Inte sitta här och glo.

Fast nån ska ju göra det med. Så att andra, viktigare människor kan känna sig lite bättre. För om inte sådana som jag fanns så skulle ju kanske folk börja undra varför de finns, vad de är bra till. Så att de känner sig som att de spelar någon roll i stora vida världen. Utans slackers som jag skulle det ju inte vara något beundransvärt med att knata upp klockan 05.00 för att åka iväg till jobbet där man sedan står en hel dag och gör saker som andra säger åt en att göra. För om alla gjorde det så vore det ju inget speciellt med det. Och då vore ju ingen viktig.

Så, tv-tittande var det. man vill ju inte frångå sitt schema.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback