Mitt tyckande jag

Jag har tandvärk. Vill inte på något sätt beklaga mig, bara upplysa. Så har jag ont i ryggen med. Samma där. Bara ren upplysning. Och så är jag lite trött och hungrig. Så har jag det just nu. Suttit allt för många timmar framför a-bladets valforum. Fan vad jag tycker mycket. Jag blir både förvånad och trött på mig själv. Ska man tycka så mycket eller tycker jag ovanligt mycket? Men jag blir så, upprörd kanske ordet är, när människor bara vräker ut sig saker utan att tänka ens det allra minsta före de trycker på skickatangenten. Man använder ord som parasiter om sjuka människor och arbetslösa, en person påstod att utbrändhet och en mängd andra sjukdomar var ren inbillning eller ännu värre, ren bluff. Männskan pratade om vetenskapliga bevis, så jag var tvungen att tycka till lite. Känns lite som om jag snäppte denne misserable människa på näsan rätt ordentligt. Men det kasnke vore bättre för den egna hälsan om jag bara orkade hålla tyst.

Men jag bara kan inte. Jag lider av kraftig tankediarée. JAg bara måste gå och lura på saker och sedan måste jag informera min helt ointresserade omvärld om mina upptäckter. Men nu ska ja ginte tycka nått alls på en stund. För nu skall jag bada.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback