Söndag mannen. Söndag.

Det spöregnar ute. Men såhär på en söndag så gör det mig inte ett skvatt. Söndagar skall tillbringas i vila och kontemplation. Punkt! Så idag planerar jag inget förutom att läsa i min nya bok, slötitta på tv och ta det lugnt. Hm, det låter som en vanlig dag när jag tänker efter. Fast idag skall jag anstränga mig för att ta det lugnare än vanligt. Möjligen skall jag stada på den ena toaletten. Det ligger kattsand över hela golvet och badkaret behöver tvättas då Hulda Hustrun har slängt ut skurvatten i det så att det ser ut som om vi inte badat på hundra år. Fast jag får se om det blir av. Det är ju söndag menar jag.

Hulda Hustrun är sin vana trogen redan ute och rumpar. Fast idag var det ytterst motvilligt hon knatade iväg. Hon skulle till simskola på badhuset med yngsta sonen. Så, här sitter jag igen. Enaammen och alléna och lyssnar till Rolling Stones. Passa som hand i hanske en sånhär dag. Ute på gården är det folktomt. Inte ens en enda liten människa har gett sig ut i rusket. Fast det är väl inte så konstigt. Det är ju söndag. Som sagt.

Nä, lite thé, en snabb rök på balkongen så får vi se vart livet för mig.

Kommentarer
Postat av: pernilla

jag har inte alls slängt ut nåt vatten i badkaret.Det e katterna som klampat där i efter någon duschat/badat..puss

2006-09-03 @ 13:45:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback