Sysselsättningen är rekordlåg

Sådär ja. Jag har lyckats trassla mig igenom nästan hela söndagen utan att göra ett endaste gnutta nytta. Nästan nytt rekord. Det enda som möjligen har hänt är att jag fått en hemmoroid till av allt stillasittande. Men med lite tur slipper jag den utvecklingen med. Det enda jag gjort på hela dagen är att sitta vid datorn, dricka thé och en och annan slurk kaffe, röka ciggaretter, snusa, och varit på toaletten. Jo just det. Jag har ätit med. I övrigt, intet. Nada. None. Ett steg till mot sysslolöshet och jag behöver nån som matar mig. Ack ack ack. Vilket slöseri med ungdom, talang och gott utseende.

Men i morgon är jag ju uppvilad. Då banne mig. Då skall det bli fart. Ojojj. Jag skall vara som en virvelvind, fara fram som en monsun, utföra praktverk och förändra världen. Eller i alla fall städa den där toaletten jag pratat om.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback