Livets små överraskningar

Äntligen! Jag är stadd vid kassa. Eller i alla fall inte helt pank. Ni kanske kommer ihåg att jag försökte betala med ett av mina kort i affären häromdagen men att detta inte gick fast jag hade pengar på kortet. Nå, bäst som jag satt här och flilurade så tog jag mig en närmare blick på det där kortet. Det var då jag såg det. Det var ju det gamla kortet, som är spärrat eftersom jag fått ett nytt kort.

Så jag tog alla mina tomburkar och dansade till affären, pantade min lilla samling och köpte kattmat, mjölk och möbeltassar till mina fotöljer som skrapar i golvet så förskräckligt.

Och KAFFE!!!!!!

När jag kom hem så slängde jag mig på vattenkokaren och blott en miut senare kunde jag njuta av den första koppen av den gyllensvarta drycken. Jag lovar och svär att molnen för en stund delade på sig så att solen fick fritt tillträde till min lilla värld. Nu har jag blivit av med den envisa huvudvärken, känner mig redo att möta världen och allt känns precis som det ska.

Om en halvtimma möter Elfsborg Ljungskile borta vilket borde bli en lätt match för våra gulsvarta hjältar. Jag skall sätta mig framför webbradion och hänga med så gott jag kan.

Ah, bättre kan inte livet vara.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback